A HolaSzámla app azokat az adatokat jeleníti meg, amelyhez a NAV hozzáférést biztosít a felhasználó által megadott, technikai felhasználóhoz tartozó kulcsokkal.
Szoftverünk csak azon számlák és nyugták adatait tudja megjeleníteni, amelyeket a NAV elérhetővé tesz. Előfordulhat, hogy szoftverünk azért nem jelenít meg egyes bizonylatokat, mert a NAV rendszerében sem elérhetőek az, például a NAV szervereiben üzemzavar van, vagy éppen karbantartást végeznek, esetleg a bizonylat kibocsátója nem végezte el a szükséges adatszolgáltatást, vagy pedig a pénztárgép még nem küldte be az adott nyugtákat tartalmazó adatszolgáltatást.
Időtartam
Miután szoftverünkben megadta a NAV kódokat, utána az adatok folyamatosan szinkronizálódnak, így ezen időponttól kezdve folyamatosan elérhető lesz a programban minden számla és nyugta, amelyről adatszolgáltatás történik.
Számlák esetén a kódok megadása után az első alkalommal is elérhető visszamenőleg több évre minden számla.
A pénztárgépi nyugták esetében azonban 14 napra visszamenőleg biztosítja csak a NAV a hozzáférést, így az ennél korábbi pénztárgépi adatok nem érhetőek el az első beállításkor, de a későbbiekben, mivel szoftverünk folyamatosan kéri le az adatokat, így a jövőbeni minden adat elérhető lesz.
Az adatok NAV rendszeréből való áttöltése első alkalommal néhány órát is igénybe vehet, függően a korábbi ügyletek mennyiségétől. Ezután a folyamatos áttöltés csomagváltozattól függően bizonyos időközönként történik.
Előfordulhat, hogy a számla kiállítása után a számlát kibocsátó fél az adatszolgáltatást visszavonja úgynevezett technikai érvénytelenítés művelettel. Ilyenkor az tapasztalható, hogy a számla a HolaSzámla rendszerben először elérhető, de később (akár néhány perc, de lehet néhány nap, vagy hónap is) elérhetetlenné válik, mivel a NAV bár befogadta és feldolgozta a számlát, később mégis visszavonta azt a kibocsátó fél kérésére.
Gyakoriság
Az adatszinkronizáció gyakorisága több tényezőtől is függ, így előfordulhat hogy egyes adatok nem azonnal jelennek meg szoftverünkben, hanem néhány percet, vagy akár néhány órát, rendkívüli esetben pedig néhány napot is várni kell arra, hogy az adat elérhető legyen.
Számlák esetében:
- A számla NAV-hoz történő beküldésének időpontja
(esetenként a kibocsátó késve szolgáltat adatot) - A számla NAV általi feldolgozási ideje
(általában 2 percen belül megtörténik, de esetenként akár több órát is igénybe vehet, ha a NAV szervereiben kimaradás van) - Saját szervereink terheltségétől függően előfordulhatnak ideiglenes lassulások
- Az egy egyes csomagváltozatoknál eltérő gyakorisággal kérdezi le rendszerünk a számlákat: LITE esetén 30 percenként, a PLUS esetén 10 percenként, MAX esetén 5 percenként. Ezen gyakoriságok csak az átlagot jelölik, nem garantálható, hogy mindig ezen időtartamon belül elérhetővé válnak a számlák.
Pénztárgépi nyugták esetében:
- A nyugta NAV-hoz történő beküldésének időpontja
(néhány óra, mivel a pénztárgépi adatszolgáltatás nem azonnali, hanem csomagokban történik) - A nyugta NAV általi feldolgozási ideje
(esetenként a NAV szervereiben kimaradás, vagy üzemzavar tapasztalható)
Korlátozott adatok
Jelenleg nincs technikai lehetőség az eredeti számlaképek lekérésére (de a számlákhoz a programban manuálisan hozzárendelhető), sem pedig az eu-s bejövő számlák adatainak lekérésére, mert a NAV ezen adatokkal nem rendelkezik és nem nyújt ilyen alkalmazásprogramozási interfészt sem. A fizetés módja és a fizetési határidő nem része a kötelező adatszolgáltatásnak, így a számla kibocsátója dönti el, hogy ezen adatokat az adatszolgáltatásban szerepelteti-e, vagy sem. Szoftverünk szűrései és táblázatai akkor jelenítik meg a fizetési határidőt és a fizetés módját, ha ezen adatok rendelkezésre állnak az adott számla esetében.
Adatszolgáltatás több számlát módosító okiratról
Az adatszolgáltás során lehetősége van a számlát kibocsátó félnek kötegelt számlamódosítást végezni, amely során egyetlen új számla segítségével egyszerre több különböző számla módosítása történik. Erre akkor van lehetőség, ha a számlák vevője azonos. Általában közüzemi szolgáltatók szokták alkalmazni ezt a speciális számlázási módot. Mivel ilyenkor az egyetlen számlán szereplő különböző számlamódosítások külön-külön fejlécadatokat (teljesítési dátum, végösszeg, stb.) tartalmazhatnak, így szoftverünk az ezeket külön számlaként mutatja, ahol az eredeti sorszám helyett a "SORSZÁM@#1", "SORSZÁM@#2", … fog szerepelni., ahol a sorszám végén a “@#” karakterek után a batchIndex, azaz a kötegelt módosításban szereplő számla sorszáma található.